Randmeren Carp Cup

Vanaf zondagmorgen 9 juli vertrokken we om 7.30 uur vanuit Harderwijk richting Etang Baville [afstand 570 km]. Met de goede voorbereidingen en de check via Carping Adventures [info Stijn Jansen] vloog de heenreis snel voorbij. Nabij en in Parijs hadden we wel wat op onthoud, mede door de EK finale later op die avond in Parijs. Einde van de middag waren we gearriveerd bij Etang Baville. Zoals we wisten was er geen constante ontvangst en konden we via het 'genummerde' slot onze stek opzoeken. Wat was het rustig, niemand aanwezig op of aan het water...?!

Stek 12 is helemaal achterin, waarbij je de ruimte en overzicht hebt over het water! De stekken zijn fantastisch aangelegd, waarbij de ene stek meer in de zon is dan de ander! De stek 12 bied volop mogelijkheden van de zon en schaduw wat ons goed van pas kwam in de loop der dagen.

Al snel bij het uitpakken kwam de vriendelijke 'opzichter' van het water om het e.e.a. uit te leggen en mogelijk toe te lichten. Na het peilen, konden we de hengels uitvaren en kon het vissen beginnen. De dagen vlogen voorbij waarbij wij veelal redelijk goed weer hadden. De dinsdag was wel een regen dag! De plaatselijke supermarkten zijn dichtbij en kun je met 5 minuten rijden goed bereiken!

Uiteindelijk hebben we 'helaas' niet veel karpers gevangen... maar wel met bijvangsten als steur , snoeken en platte gevangen. Doordat we wel met regelmaat de piepers hoorden afgaan, de fantastische stekken [met mogelijkheden voor een open vuurtje], hebben we hele gezellige dagen gehad. De terugreis op donderdag 14 juli verliep ook spoedig, zodat we einde van de middag weer in Harderwijk waren gearriveerd!